Könyvtári foglalkozások

Előzetes telefonos egyeztetés alapján egész évben fogadunk gyermekcsoportokat, iskolai osztályokat.

Telefon: (62) 425-525; (62) 630-634 ; Gyermekkönyvtár *4; Olvasószolgálat *3 vagy Titkárság *1

Központi email cím

Foglalkozásainkat korosztályok szerint csoportosítva kínáljuk:

Óvodásoknak
Alsó tagozatosoknak
Felső tagozatosoknak
Középiskolásoknak


ÓVODÁSOKNAK

Papírszínház. Mese képekben
A fakeretben mozgatható nagyméretű lapok segítségével a mesélő színházi élménnyé változtatja a hagyományos meseolvasást. A szöveg és a képek támogatják egymást a befogadásban és a gyermekek fantáziájának fejlesztésében. Az „előadás” után a gyermekek belelapozhatnak a könyvtári polcokon sorakozó mesekönyvekbe is.
Korosztály: 4–6 év
Időtartam: 30–45 perc

 

Szóló szőlő, mosolygó alma, csengő barack. Őszhöz kapcsolódó népmesei foglalkozás
A közkedvelt népmese felelevenítésével őszi hangulatot teremtünk. A gyerekek játékos formában megismerkedhetnek ennek az évszaknak a terményeivel. A foglalkozás célja, hogy az őszi zöldségeken és gyümölcsökön kívül a gabonaféléket is bemutassa.
Korosztály: 4-6 éves korig
Időtartam: 45-60 perc

 

A kiskakas gyémánt félkrajcárja. Egy mese két játékkal
A jól ismert mese papírszínházas előadását követően két csapatjáték segítségével elevenítjük fel a történetet. A játékok során a gyerekek maguk is részeseivé válhatnak a kiskakas kalandjainak.
Korosztály: 4–6 év
Időtartam: 30–40 perc

 

Lengemesék. Berg Judit nádtengeri történetei a lengékről
Mindig az évszaknak aktuálisan megfelelő „Lengemese” áll a foglalkozás középpontjában. A gyerekek ismeretei a tavaszról, nyárról, őszről és télről a szereplők kalandjain keresztül mélyülnek el, miközben ők maguk is tevékenyen részt vesznek az eseményekben.
Korosztály: 5–6 év
Időtartam: 50–60 perc

 

 

Kavarodás Tesz-Vesz városban. Mese játékkal
Richard Scarry kedves figurái segítségével rakunk rendet egy városban. A résztvevők interaktív játékokkal tanulhatják meg, hogy milyen intézmények, közösségi épületek alkotnak egy várost. Majd Sárlakival és Halmossal, a két rettenthetetlen mesterdetektívvel közösen megpróbálják lefülelni az álruhás bolti szarkát, miközben „rendet raknak” egy „hipermarket” polcain.
Korosztály: 4–6 év
Időtartam: 50 perc

 

Manómese. Játékos önismeret
A foglalkozás Max Bolliger Manómese (Elgondolkodtató történet az igazi értékekről, döntéseink felelősségéről és a bennünk lakozó varázserőről) című meséjére épül.
Hangok felidézésével a történet helyszínére varázsoljuk magunkat. A főhős manó ajándékai után játékok következnek, majd egy képzeletbeli hintón is utazhatunk. A mese segítségével felismerhetjük a saját magukban lapuló „kincseket”.
Korosztály: 5–6 év
Időtartam: 60 perc

 

Kuflik. Vidám kalandok Dániel András meséi alapján
Játékos feladatok segítségével lépünk be a kuflik világába. Kufli módra nevet adunk magunknak, mozgunk, reggelit és Pofánkát keresünk, részt veszünk a Bújócskázás Világnapján. A Kuflik a hóban című mese alapján pedig jóbogyókat gyűjtünk és értelmes vagy Teljesen Értelmetlen Fejtörőkre válaszolhatunk.
Korosztály: 5–6 év
Kompetenciák, fejlesztendő területek: anyanyelvi kompetencia, abszurd humor, szociális kompetencia
Időtartam: 50–60 perc

 

Az úgy volt… Foglalkozás Janikovszky Éva írásai alapján
Az elhangzó történetekhez kapcsolódóan felgöngyöljük a családfát, ki kinek a kicsodája, gyakoroljuk a hátrafelé sétálást, hogy senki ne essen orra, „ha felnőtt lesz”. Megtanulunk „szépen felelni, ha kérdeznek”. A foglalkozás végére a résztvevők elmondhatják: „Velem mindig történik valami”.
Korosztály: 4–6 év
Időtartam: 45 perc

 

Nyomozókutya. Julia Donaldson meséje alapján
Megnyílik a kutyatár, és mi magunk is „kutyává változunk”. A címadó mese meghallgatása után egy „vezérkutya” segítségével végigmegyünk a helyszíneken, kipróbáljuk, hogy milyen megfigyelők vagyunk, majd egy nyomozás keretében a szaglásunkat teszteljük. Zárásul megnézzük, hogy egy valódi könyvtárban is megtalálhatók-e a történetben felsorolt könyvek.
Korosztály: 5–6 év
Időtartam: 60 perc

 

Tavasz játékkal, mesével. Fésűs Éva: Ezüsthegedű
A mese szereplőit egy gonosz manó elrabolja. A gyerekek szemüket, fülüket használva bukkanhatnak a nyomára. Játékos, a tavaszhoz kapcsolódó feladatokkal kiszabadítják a szivárvány színeit, a tavasz hírnökeit és közösen egy színes képet állítanak össze.
Korosztály: 4–7 év
Időtartam: 45–50 perc

 

Télkergető hóvirág. Mese játékkal
Fésűs Éva azonos című meséjének játékos feldolgozása során az erdő lakói a foglalkozáson résztvevő gyerekek segítségével próbálják elűzni a makacs telet.
Korosztály: 4–6 év
Időtartam: 45 perc

 

Március 15. Az 1848/49-es események
Mi történt 1848. március 15-én és utána, miért ünnepeljük meg? Az eseményeket papírszínházas keretekben elevenítjük fel, megnézzük, hogyan öltözködtek a huszárok, és verbuválunk egy szegedi huszárcsapatot is, amelynek meg kell védenie a várát az ellenségtől.
Korosztály: 5–6 év
Időtartam: 45 perc

 

Márton napi vigasság. Játékos ünnepidéző
Lassan feledésbe merülő ünnepeink egyikével foglalkozunk. Megismerkedünk Szent Márton legendájával, majd az ünnephez kapcsolódó népi játékokat, hiedelmeket, szokásokat elevenítünk fel.
Korosztály: 3–6 év
Időtartam: 45 perc

 

Téli ösvényeken. Vajon mit csinálnak télen az állatok?
A gyerekek mese segítségével nyerhetnek betekintést a vadon élő állatok téli életvitelébe, élelemszerzésük módjába, és megismerhetik téli szokásaikat. Játékok segítségével az állatok bőrébe bújhatnak.
Korosztály: 4–7 év
Időtartam: 45 perc

 

Téli népszokások. A téli ünnepkörhöz tartozó hagyományok játékos felelevenítése
A foglalkozás keretét ismeretterjesztő könyvek képei adják. A gyerekek a télhez kapcsolódó magyar hagyományokat (disznóvágás, Luca napja, karácsony) hangokkal, játékokkal elevenítik fel.
Korosztály: 5–6 év
Időtartam: 45–50 perc

 

Kisvakond télen. Mit tartogat számunkra a leghidegebb évszak?
A gyerekek kedvéért felébresztett kisvakondnak el kell magyarázni, hogy milyen a tél, mit lehet akkor csinálni. Vakondtúrásából kiválasztjuk a télen használható tárgyakat. Zdenek Miler A vakond télen című meséjének felolvasása után zenével és játékkal idézzük meg a telet és a mese egyes jeleneteit.
Korosztály: 5–6 év
Időtartam: 45–50 perc

 

Farsangi népszokások. Régi hagyományaink felelevenítése
Vidám hangulatú foglalkozás: jelmezes alakoskodás egyénileg és csoportban. Cibere vajda és Konc király küzdelmével kezdetét veszi a farsang, melyen a résztvevők különböző állatokat és embereket elevenítenek meg – jellemző tulajdonságaikat utánozva. Farsangi jókívánságok hangoznak el, zárásképpen pedig táncos mulatságot tartunk.
Korosztály: 5–6 év
Időtartam: 50–60 perc

 


ALSÓ TAGOZATOSOKNAK

Beporzók hete. Érzékenyítő foglalkozás
2018. március 10-én magánkezdeményezéssel indult útjára a beporzók szorgos munkájának ünneplése, segítése és védelme kapcsán életre hívott országos rendezvénysorozat. A témához kapcsolódóan, de egész évben várjuk az érdeklődő osztályokat ismeretterjesztő játékokra épülő interaktív foglalkozásra, ahol a diákok a digitális eszközök segítségével ismerhetik meg a beporzók csodálatos világát, a méhek életét!
Korosztály: 3–4. és 5–6. osztály
Időtartam: 45–60 perc

 

Kavarodás Tesz-Vesz városban. Mese játékkal
Richard Scarry kedves figurái segítségével rakunk rendet egy városban. A résztvevők interaktív játékokkal tanulhatják meg, hogy milyen intézmények, közösségi épületek alkotnak egy várost. Majd Sárlakival és Halmossal, a két rettenthetetlen mesterdetektívvel közösen megpróbálják lefülelni az álruhás bolti szarkát, miközben „rendet raknak” egy „hipermarket” polcain.
Korosztály: 4–6 év
Időtartam: 50 perc

 

Királyi 7 próba. Játékos feladatok mesékkel
A foglalkozás a gyermekeket a klasszikus mesék birodalmába kalauzolja. Lehetőséget ad átélni a tündérmesék főhőseinek próbatételeit játékos, mozgalmas feladatok segítségével. Megismerteti a lassan feledésbe merülő Andersen, Grimm meséket és a magyar népmeséket a kisiskolásokkal. A játékhoz nem kell ismerniük a történeteket. Tantárgy: szabadidős
Korosztály: 1-3 osztály
Időtartam: 60 perc
Időtartam: 45–60 perc

 

Legyél te a mese hőse! Játékos feladatok mesékkel
A foglalkozás az Andersen- és Grimm-mesék, illetve a népmesék birodalmába kalauzolja el a gyermekeket. A játékos, mozgalmas feladatok lehetőséget adnak arra, hogy a résztvevők „teljesítsék” a tündérmesék főhőseire vagy éppen a legkisebb fiúra váró próbatételeket.
Tantárgy: olvasás, magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 1–3. osztály
Időtartam: 45–60 perc

 

Mesék a tökházikóból.Játsszunk együtt Mazsolával!
Bálint Ágnes Mazsolája, a kis zöld disznó, a legkedveltebb mesefigurája felnőtteknek és a mai gyerekeknek is. Könnyű nekik azonosulni a kis malackával, hiszen nem született még olyan gyermek, aki egyszer-egyszer ne unatkozott volna, ne lett volna csúfolódás tárgya vagy ne csúfolt volna ki valakit. A foglalkozás játékos keretek között idézi fel Mazsola egyes történeteit.
Tantárgy: szabadidős
Korosztály: 1-3. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Maradj talpon Mátyás király udvarában! Érdekességek a reneszánszkori Magyarország kultúrtörténetéből
A népszerű televíziós vetélkedő elevenedik meg a könyvtárban. A résztvevők csapatokat alkotva információs kártyákat szerezhetnek. A kártyákon a reneszánszkori magyarországi élet érdekességeiről olvashatnak. A foglalkozás második felében indul a játék, melynek során betűhiányos feladványok megoldásával „maradhatnak talpon” a résztvevők.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 3–4. osztály
Időtartam: 90 perc

 

 

Lengemesék. Berg Judit nádtengeri történetei a lengékről
Mindig az évszaknak aktuálisan megfelelő „Lengemese” áll a foglalkozás középpontjában. A gyerekek ismeretei a tavaszról, nyárról, őszről és télről a szereplők kalandjain keresztül mélyülnek el, miközben ők maguk is tevékenyen részt vesznek az eseményekben.  
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, környezetismeret
Korosztály: 1–2. osztály
Időtartam: 50–60 perc

 

Nils Holgersson. Utazz vadludak hátán Nilssel, segíts neki kikeveredni a bajból!
A gyerekek érzékenyítő játékok segítségével vehetnek részt Nils kalandjaiban, élhetik át kalamajkáit. Egy régi bakelitlemez segítségével elhozzuk a könyvtárba a természetet is.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 4. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Dalmorka, a hobbivarázsló. Mese és játék a barátságról
Mészöly Ágnes kedves, humoros története lehetőséget teremt arra, hogy kérdéseket tegyünk fel magunknak és a gyerekeknek a barátságról. Együttműködésre, összhangra épülő játékok hangolják a résztvevőket a témára. A foglalkozás kis csoportban, maximum 16 fővel ideális.
Tantárgy: szabadidős, önismereti
Korosztály: 1-2. osztály
Időtartam: 45 perc

 

Mesés Afrikai Szafari. Mozgásfejlesztéssel összekötött afrikai népmesék
A kisgyermekeket vonzza az ismeretlen, vad Afrika élővilága. De ismerik-e a “fekete kontinens” kultúráját? A foglalkozás során a csoportok egy képzeletbeli szafari segítségével megismerkednek az afrikai népek mesevilágával és a kontinens élővilágának szépirodalmi megjelenítésével.
Tantárgy: szabadidős
Korosztály: 1-3. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Mesetarisznya. Népmesei kavalkád dramatizálással
Egy összekötött tarisznya, batyu olyan tárgyakat rejt, melyek alkalmasak mesék felidézésére. Az egyes mesékhez különböző típusú játékok kapcsolódnak, melyekben a csoport minden tagja részt tud venni: dramatizálás, találós kérdések, kívánsággyűjtés.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 1-3. osztály
Időtartam: 50-60 perc

 

Télkergető hóvirág. Mese játékkal
Fésűs Éva azonos című meséjének játékos feldolgozása során az erdő lakói a foglalkozáson résztvevő gyerekek segítségével próbálják elűzni a makacs telet.
Korosztály: 1-2. osztály
Időtartam: 45 perc

 

Nyúl Péter csínyei. Játékos mesefeldolgozás nem csak húsvétra
Beatrix Potter klasszikus mesekönyve és rajzfigurái elevenednek meg a játék során. Nyúl Péter túlságosan kalandkedvelő és kíváncsi természetű ahhoz, hogy hallgasson édesanyjára és megfogadja intelmeit. Képtelen távol tartani magát Gregor úr kertjétől, melyben oly hívogatóan növekednek a finomabbnál finomabb zöldségek. Komoly próbatétel ellenállni a saláta, a retek, zöldbab csábításának. A mese és a közé ékelt játékok során a gyerekek megpróbálhatnak segíteni a csintalan nyúl úrfinak.
Tantárgy: szabadidős
Korosztály: 1-2. osztály
Időtartam: 45-60 perc

 

Mit mesél a természet? Máté Angi meséi nyomán
Képesek vagyunk meghallani a természet meséit? Hiszen van meséje a virágoknak, a füveknek, a sünnek, de akár a kőnek, a hidegnek is. Máté Angi ízes nyelvezetű meséi segítenek meghallani ezeket, és általuk megláthatjuk a körülöttünk élő csodákat.
Korosztály: 1-2. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Cibere vajda és Konc király küzdelme. Farsangi népszokások
Cibere vajda és Konc király küzdelmével kezdetét veszi a farsang: jelmezes alakoskodások a korosztálynak megfelelően, kisebbeknek egyénileg, mozgás-utánzással, nagyobbaknak kiscsoportokban tréfás történet előadásával, mókás esküvő, jókívánságok, táncos mulatság
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, környezetismeret
Korosztály: 1-4. osztály
Időtartam: 50 perc

 

Húsvéti népszokások a szélrózsa minden irányából. Európai népszokások mozgásos játékokkal
Játék közben megismertetjük a résztvevőket más európai népek szokásaival, a húsvéti ünnepkörhöz tartozó rituálékkal és hiedelmekkel. Ellátogatunk a londoni lóversenyre, tojást törünk a görögökkel és felelevenítjük a komatál küldés magyar hagyományát. (A foglalkozásra 1-1 keménytojást kell a gyermekeknek magukkal hozni.)
Tantárgy: szabadidős
Korosztály: 1-3. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Márton napi vigasság. Legenda mese pásztorjátékokkal
Lassan feledésbe merülő ünnepünk egyikével foglalkozunk. Megismerkedünk Szent Márton legendájával, majd az ünnephez kapcsolódó népi játékokat, hiedelmeket, szokásokat elevenítünk fel.
Tantárgy: szabadidős
Korosztály: 1-2. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Verselő. Nemcsak mondani, hanem játszani is lehet a versekkel
Kortárs magyar költők verseivel. Kétféle foglalkozás közül lehet választani.
1. Kollár Árpád: Micsoda madár kötete kapcsán többek között megismerhetjük a madarakat, és a fákról is suttogunk egyet.
2. Szabó T. Anna Tatoktatok c. kötete csupa ritmus, csupa játék: ellátogatunk az állatkertbe, elszavaljuk a Nemzetközi medveindulót, meggyötörjük nyelvünket és ki-ki átváltozhat boszorkánnyá vagy kalózzá.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, környezetismeret, szabadidős
Korosztály: 2-4. osztály
Időtartam: 45-45 perc

 

Európaiként Japánban. Különlegességek Japánból
A résztvevő csoport tagjait egy utazási iroda felkéri, hogy olyan prospektust készítsenek Japánról, amely felkelti az emberek érdeklődését. Nagyon sokféle téma közül választhatnak: szumó, autók, bonsai, origami, ikebana, harci művészetek stb. A gyerekek feladata, hogy az információkat a megfelelő formába öntsék, vagy szóban, vagy több idő esetén képi megjelenítésben is.
Tantárgy: szabadidős
Korosztály: 4. osztály
Időtartam: 90 perc

 

Játszani tudni kell! Játéktanítás
Régi és új csapatjátékokat ismerhet meg az osztály. Ötleteket nyújtunk olyan mozgásos játékokra, amelyek később, akár tantermi keretek közt is újra játszhatók az iskolában.
Tantárgy: szabadidős
Korosztály: 1-4. osztály
Időtartam: 45-60 perc

 

Manómese. Játékos önismeret
A foglalkozás Max Bolliger Manómese (Elgondolkodtató történet az igazi értékekről, döntéseink felelősségéről és a bennünk lakozó varázserőről) című meséjére épül.
Hangok felidézésével a történet helyszínére varázsoljuk magunkat. A főhős manó ajándékai után játékok következnek, majd egy képzeletbeli hintón is utazhatunk. A mese segítségével felismerhetjük a saját magukban lapuló „kincseket”.
Korosztály: 1–2. osztály
Időtartam: 70 perc

Csupafül és a sárkányok. Játékos foglalkozás
Fésűs Éva meséséjével ellátogatunk Csupafül osztályába, ahol bizony füllentés történt –gyermekfoglalkozás játékkal, mozgással, kézműves szösszenettel zárva.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, technika, környezetismeret
Korosztály: 1–4. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Vándorok. Mesés csapatépítő játék
A népmesék egyik kiemelkedő alakja a vándorlegény. A játékos mesefoglalkozás során a vándorló mesehős archetípusával ismerkedhetnek meg a gyerekek. A résztvevők a történethez kapcsolódó ügyességi és logikai feladatok végrehajtásával kísérik el a vándort az útja végéig.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 1–4. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Egyszer volt… Népmesei tudáspróba
A tanulók játékos „próbák” keretében, csapatban dolgozva mutathatják meg, hogy mit tudnak a népmesék típusairól, jellemzőiről és hőseiről.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 4. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Vuk. Fekete István regényének könyvtári feldolgozása
A játékos vetélkedő egy rókaodú rajzolásával kezdődik. A foglalkozás során kiderül, hogy a gyermekek mennyire ismerik a történetet és az állatok világát, képesek-e hangtalanul, vadász módjára követni a nyomokat, melyek újabb feladatokhoz vezetnek. A részvételhez a regény ismerete szükséges.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 3. osztály
Időtartam: 70–80 perc

 

A Négyszögletű Kerek Erdő. Játékos foglalkozás Lázár Ervin műve alapján
Az osztály meghívót kap a Négyszögletű Kerek Erdőbe. A különböző kalandokat képekkel idézzük meg, részt veszünk egy versmondó versenyen, majd a gyerekek „mezei futóverseny” keretében mutathatják meg, mennyire ismerik az erdő lakóit.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 3–4. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Gazdálkodj ÖKO-san! A hulladékgazdálkodástól az újrahasznosításig
A gyerekek egy olyan társasjátékban vesznek részt, amelyben egy puszta és kietlen várost a környezetével együtt minél „ÖKOsabbá” kell tenniük.
Tantárgy: környezetismeret
Korosztály: 1–4. osztály
Időtartam: 45–60 perc

 

Barangoló. Magyarország és/vagy Erdély nevezetes tájai
A foglalkozás tematikája igény szerint választható: irodalmi idézetek segítségével különböző magyarországi településekre látogatunk el, vagy mondák, legendák nyomán barangoljuk be Erdély híres tájait, várait.
Tantárgy: környezetismeret
Korosztály: 2–4. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Könyv – Kártya – Barlang. Játékos foglalkozás a barlangok világáról
A gyerekek egy „játékbarlangban” zsetonokkal tippelhetnek a helyes válaszokra a következő témakörökben: barlangok a könyvekben, híres barlangok Magyarországon, a barlangok élővilága.
Tantárgy: környezetismeret
Korosztály: 3–4. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Karácsony. Népszokások régen és ma
A gyerekek mesék segítségével hangolódnak az ünnepre, régi és új népszokásokat próbálhatnak ki. Közösen fát díszítünk – kicsit másképp, diót gurítunk, drámajátékot játszunk, ahol mindenkinek jut szerep.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, környezetismeret
Korosztály: 1–2.osztály
Időtartam: 60 perc

 

Farsangi morzsák. Farsangi népszokások Kahoot játékkal
A gyerekek csoportosan, információs kártyák segítségével ismerkednek meg a farsangi ünnepkörhöz tartozó hiedelmekkel, ételekkel, szokásokkal. Az ismereteket röviden átadják osztálytársaiknak. A foglalkozás végén Kahoot kvízzel ellenőrizhetik, mit sikerült megjegyezniük, átadniuk egymásnak.
Tantárgy: ember és kultúra, néprajz
Korosztály: 3–4. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Keress és tervezz! Játékos foglalkozás okoseszközökkel
A gyerekek két csoportban, váltott helyszínen dolgoznak. QR-kódos, könyves nyomozásra hívjuk az osztály egyik felét, míg a többiek mesekönyv-illusztrációt készítenek egy digitális rajztábla (Wacom) segítségével.
Tantárgy: informatika, könyvtárhasználati ismeretek
Korosztály: 3–4. osztály
Időtartam: 45–90 perc

 

Könyvből e-könyv. Látogatás a Somogyi-könyvtár digitalizálóműhelyében
A résztvevők végigkövethetik a digitalizálás folyamatát a nyomtatott dokumentumoktól az e-dokumentumok megjelenéséig a digitális könyvtárban. Működés közben láthatják a speciális könyvtári szkennereket.
Tantárgy: informatika
Korosztály: 3–4. osztály
Időtartam: 45–90 perc

 

Robotika. Építsünk és programozzunk együtt robotot!
A foglalkozássorozat keretében a résztvevők bepillantást nyerhetnek a robotprogramozás titkaiba. A kreatív, játékos építést követően grafikus programozást alkalmazva életre keltik a robotokat.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, informatika
Korosztály: 4. osztály
Időtartam: 45–90 perc

 

 

Csukás István: A téli tücsök meséi. Összefoglaló foglalkozás
„Körbejárjuk” a szobát, ahol a téli tücsök bújik meg, és vele együtt, játékos formában felidézzük a nyári szigetet és a hozzáfűződő emlékeket.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 3-4. osztály
Időtartam: 50-60 perc

 

„Suki des” – érzékenynek lenni valami iránt. Összművészeti fejlesztés a könyvtárban papírszínházzal.
A foglalkozás után a gyerekek érzékenyebbek lesznek az művészeti alkotások befogadására, az elsajátított képességek ismeretében önálló, új tartalom teremtésére. Cél az asszociációs képesség mélyítése és a kreativitás fejlesztése a vizuális és a zenei ritmusok segítségével.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, rajz és vizuális kultúra, ének-zene
Korosztály: 4. osztály
Időtartam: 90 perc

 

K(r)imittud. Kinyomozzuk, ki tud nyomozni
A foglalkozás két alkalomra osztható: Első alkalommal a gyerekek vizsgát tehetnek nyomozási képességeikről: egy jelenet megfigyelése, visszaidézése, könyvfelderítés a gyermek- és ifjúsági krimik között, mérgező növények, híres detektívek felismerése, ördöglakat kinyitása. Második alkalommal egy bűnügyet kell kinyomozni a levizsgázott detektíveknek, nyomok és tanúvallomások segítségével kell rekonstruálni, hogy mi történhetett.
Tantárgy: szabadidős
Korosztály: 4-6. osztály
Időtartam: 2*90 perc

 

“Könyvtár-foglaló”. Irodalmi kvízjáték
Irodalmi játék, melynek során a sokak által kedvelt és játszott Honfoglaló játék elevenedik fel. A gyermekek 2-3 fős csapatokat alkotva próbálhatják elfoglalni a könyvtárosoktól a könyvtárt polcról polcra. A sikeres játékhoz elengedhetetlen a klasszikus és kortárs gyermek- és ifjúsági irodalom ismerete. Ha ezzel nem rendelkeznek a versenyzők, akkor Fortuna kegyelmébe ajánlhatják magukat, bízva tippjeiben.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, szabadidős
Korosztály: 3-8. osztály
Időtartam: 60-90 perc

 

FELSŐ TAGOZATOSOKNAK

Szellemek az irodalomban. Digitális játékok
A csapatok Tankocka és Kahoot játékok megoldásával önállóan fedezhetik fel azokat az irodalmi műveket, amelyekben szellemek, démonok szerepelnek.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 5–8. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Kincskeresés a könyvtárban. Rendhagyó művészeti foglalkozás
A tanulók játékos formában sajátítják el a könyvtárhasználati és művészeti ismereteket, fejlesztik képességeiket. A program során a résztvevők egyénileg (igaz-hamis játék, rejtvény), párban (labirintusjáték) és csapatban (PUZZLE és adatbázisok használata) is oldanak meg feladatokat.
Tantárgy: rajz, ének, könyvtárhasználati ismeretek
Korosztály: 5–8. osztály
Időtartam: 45–90 perc (1–2 alkalom)

 

 

Könyvtárfoglaló. Társasjáték
A játék a Honfoglalóhoz hasonlóan két fordulóból áll. Az első körben a csapatok „polcokat” szereznek a könyvtárostól. Minden csapat 1–1 pontot (polcot) kap minden helyes válaszért. A második fordulóban csak a legjobb számtippet adó csoport őrizheti meg a pontjait, ha helyesen válaszol az irodalmi, illetve könyvtárhoz kapcsolódó kérdésekre.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 6–8. osztály
Időtartam: 45 perc

 

Húsvéti QR-kódos tojásvadászat.. Európai népszokások
A játék során a QR-kódok alá rejtett információk segítségével a résztvevők megismerkednek az európai népek szokásaival, a húsvéti ünnepkörhöz tartozó rituálékkal és hiedelmekkel. Ellátogatunk a londoni lóversenyre, tojást törünk a görögökkel. A foglalkozás digitális vetélkedővel zárul.
Tantárgy: szabadidős, magyarnyelv és irodalom
Korosztály: 4-8. osztály
Időtartam: 60 perc

 

Játszani tudni kell! Játéktanítás
Régi és új csapatjátékokat ismerhet meg az osztály. Ötleteket nyújtunk olyan mozgásos játékokra, amelyek később, akár tantermi keretek közt is újra játszhatók az iskolában.
Tantárgy: szabadidős
Korosztály: 5-8. osztály
Időtartam: 45-60 perc

 

“Könyvtár-foglaló”. Irodalmi kvízjáték
Irodalmi játék, melynek során a sokak által kedvelt és játszott Honfoglaló játék elevenedik fel. A gyermekek 2-3 fős csapatokat alkotva próbálhatják elfoglalni a könyvtárosoktól a könyvtárt polcról polcra. A sikeres játékhoz elengedhetetlen a klasszikus és kortárs gyermek- és ifjúsági irodalom ismerete. Ha ezzel nem rendelkeznek a versenyzők, akkor Fortuna kegyelmébe ajánlhatják magukat, bízva tippjeiben.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, szabadidős
Korosztály: 3-8. osztály
Időtartam: 60-90 perc

 

Egri csillagok. Olvasmányfeldolgozás két részben
A foglalkozás első része egy felkészülés, amelyben a digitális és hagyományos források felhasználásával keresik a választ a diákok néhány, Gárdonyi Géza regényéhez kapcsolódó kérdésre. A második részben zajlik a csata, melynek során döntő szerepet kap a tanulók Egri csillagokhoz kapcsolódó meglévő tudása. Mindkét rész önállóan is kérhető.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 6. osztály
Időtartam: 60 + 60 perc

 

„Suki des” – érzékenynek lenni valami iránt. Összművészeti fejlesztés a könyvtárban papírszínházzal.
A foglalkozás után a gyerekek érzékenyebbek lesznek az művészeti alkotások befogadására, az elsajátított képességek ismeretében önálló, új tartalom teremtésére. Cél az asszociációs képesség mélyítése és a kreativitás fejlesztése a vizuális és a zenei ritmusok segítségével.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, rajz és vizuális kultúra, ének-zene
Korosztály: 5-6. osztály
Időtartam: 90 perc

 

A tizenhármak nyomában. QR-kódos történelmi nyomozós játék
A tizenhárom aradi vértanú emlékét megidézve egy festményről kell kideríteni, igazi-e. A könyvtár olvasótereiben nyomozhatnak a csapatok: egy hiányos leírás, QR kódok és néhány információ segítségével az aradi vértanúk nyomába kell eredni, hogy kiderítsék, kiket ábrázol a festmény. Ha jól dolgoznak, fény derülhet a kép eredetére.
Tantárgy: történelem, magyar nyelv és irodalom, könyvtárhasználat, szabadidős
Korosztály: 5-8. osztály
Időtartam: 90 perc

 

Könyvtári mátrix. Könyvtárhasználati játék a virtuális térben
A gyermekek Tankocka és Kahoot játékok megoldásával önállóan ismerkedhetnek meg a könyvtári rendszerrel. Gyakorolhatják a tájékozódást, az információkeresési stratégiákat a könyvtári térben és a virtuális könyvtári szolgáltatásokban egyaránt.
Tantárgy: informatika, magyar nyelv és irodalom, könyvtárhasználati ismeretek
Korosztály: 5–8. osztály
Időtartam: 60–90 perc

 

Bűntény a könyvtárban. Detektívjáték
A foglalkozás célja, hogy a tanulók egy játékos detektívmunka során feltérképezzék a könyvtár tereit, gyakorlatot szerezzenek a könyvhasználatban, megismerkedjenek a könyvtár szolgáltatásaival, katalógusával.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, könyvtárhasználati ismeretek
Korosztály: 5–8. osztály
Időtartam: 90 perc

 

 

Iszup  –  avagy a fordított mese. Anyanyelvi „észtekeregető” játékok
A diákok megismerkedhetnek a palindrom, az anagramma és más nyelvi játékok világával – nem kevés humorral fűszerezve.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 5–6. osztály
Időtartam: 60 perc

 

A Pál utcai fiúk. Molnár Ferenc regényének összefoglaló feldolgozása
A verkli hangja és a századforduló idején készült fotók segítenek megteremteni a történet alaphangulatát, a mélyebb megértést pedig villámkérdések, szómagyarázatok, a kiáltvány szövege, a csata szabályainak felidézése, lerajzolása segíti elő. A vetélkedő keretét üveggolyós játék adja, melyben az ügyességnek és a szerencsének is szerepe van. A regény ismerete szükséges.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 5. osztály
Időtartam: 50-60 perc

 

Toldi. Arany János elbeszélő költeményének feldolgozása
A foglalkozás Arany János Toldiját egy szerepjáték keretében, bírósági tárgyalás formájában dolgozza fel. Mivel a gyermekek nem szívesen azonosulnak a negatív hősökkel, a szerencse dönti el, hogy ki kit képvisel. Szükséges a mű alapos ismerete.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 6. osztály
Időtartam: 60–80 perc

 

Kötelezők röviden. Történetmesélés, illusztrációtervezés digitális rajztáblával
A gyerekek csoportokban dolgoznak: egy-egy digitális rajztábla (Wacom) segítségével „képes feladványokat” készítenek egymásnak olvasmányélményeik alapján.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, informatika, könyvtárhasználati ismeretek
Korosztály: 5–8. osztály
Időtartam: 45–90 perc

 

„Víz-után-járás”. Városi séta csoportokban
A helyismereti foglalkozás az 1879-es szegedi nagyárvízhez kapcsolódik. A résztvevők csapatokban, térképpel és feladatlappal a kezükben indulnak felfedező útra Szeged belvárosában. Hogyan tudnak tájékozódni térképpel, milyen a megfigyelőképességük, tudnak-e csapatban dolgozni? Ettől függ, hogy mennyi idő alatt és milyen sikerrel teljesítik a feladatokat.
Tantárgy: hon- és népismeret
Korosztály: 4–8. osztály
Időtartam: 80–90 perc

 

Tematikus városi séták. Szeged irodalmi és építészeti emlékei
A séta útvonala és tematikája igény szerint választható: bejárhatjuk az ismert írókhoz, költőkhöz (Gárdonyi, Mikszáth, Móra) kötődő belvárosi helyszíneket, emlékhelyeket vagy felkereshetjük a századfordulós Szeged legszebb szecessziós épületeit.  
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, művészettörténet, történelem
Korosztály: 5–8. osztály
Időtartam: 45–120 perc

 

Istenek a görög mitológiából. Társasjáték
Játékosan elevenítjük fel a görög mitológiát. A gyerekek vetélkedő formájában oszthatják meg egymással a helyszínen megszerzett tudást a görög istenekről, kultúráról, az ókori szokásokról és hősökről.
Tantárgy: történelem
Korosztály: 6–8. osztály
Időtartam: 90 perc

 

Kalandra fel! Kalandozz velünk évszázadokon és földrészeken keresztül!
Egy totóra invitáljuk a gyermekeket, ahol régi könyvek metszetein, térképein, illusztrációin keresztül csodálkozhatnak rá az egyes népek kultúráira, városaira, élővilágára. A játék végeztével az eredeti régi dokumentumokat is bemutatjuk, mesélünk róluk.
Tantárgy: földrajz, történelem, magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 5–8. osztály
Időtartam: 30–60 perc

 

„Azt a betyárját!” Művelődéstörténeti nyomozás az irodalom segítségével
A foglalkozás során – az egymás után előkerült dokumentumokból, levelekből, körözési plakátokból – folyamatosan kibontakozó betyártörténet tanúi a 19. századi, társadalmon és törvényen kívüli betyárok világával ismerkednek. Az ifjú kutatók a nyomozás végén, a bizonyítékok alapján saját történetük mellett érvelhetnek.
Tantárgy: magyar irodalom, történelem
Korosztály: 7–8. osztály
Időtartam: 45–60 perc

 

Szegedi múltbanéző. A 19–20. század meghatározó helyi eseményei
A foglalkozás tematikája igény szerint választható: korabeli fotók, dokumentumok segítségével idézzük meg az 1848/49-es forradalom és szabadságharc, az 1879-es nagyárvíz vagy a második világháborús légitámadások emlékeit.
Tantárgy: történelem
Korosztály: 5–8. osztály
Időtartam: 45–60 perc

 

QR-kód/játszma. Könyvtárhasználat másképp
A QR-kód mint új, egyre inkább elterjedt technológia lehetőséget teremt a mobiltelefon és az internet használatának kibővítésére. A foglalkozáson a fiatalok játékos formában, tablet, illetve mobiltelefon használata közben ismerkednek meg a könyvtári katalógusokkal, a könyvekben, folyóiratokban és internetes tartalmakban való kereséssel.
Tantárgy: könyvtárhasználati ismeretek, magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 5–8. osztály
Időtartam: 30 perc

A QR-kód/játszmához kidolgozott módszertani segédanyag honlapunkon ingyenesen, regisztráció nélkül elérhető.

 

 

Könyvből e-könyv. Látogatás a Somogyi-könyvtár digitalizálóműhelyében
A résztvevők végigkövethetik a digitalizálás folyamatát a nyomtatott dokumentumoktól az e-dokumentumok megjelenéséig a digitális könyvtárban. Működés közben láthatják a speciális könyvtári szkennereket.
Tantárgy: informatika
Korosztály: 5–8. osztály
Időtartam: 45–90 perc

 

Okosórák a könytárban. Kalandozás az újdonságok birodalmában
A gyerekek a foglalkozás során a legmodernebb okoseszközökkel és technikákkal ismerkedhetnek meg: Osmo játék iPadre, AR – Augmented Reality, QR-kód, 3D nyomtató, GoPro kamera stb.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, informatika
Korosztály: 5–8. osztály
Időtartam: 45–90 perc

 

Robotika. Építsünk és programozzunk együtt robotot!
A foglalkozássorozat keretében a résztvevők bepillantást nyerhetnek a robotprogramozás titkaiba. A kreatív, játékos építést követően grafikus programozást alkalmazva életre keltik a robotokat.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, informatika
Korosztály: 5–6. osztály
Időtartam: 45–90 perc

 

 


KÖZÉPISKOLÁSOKNAK

Így olvastok ti – netgeneráció a KAMASZ-O-DOKK-ban. Hova tűnt az élményszerző olvasás?
A Z generáció gondolkodásában, kulturálistermék-fogyasztási szokásaiban lényegesen eltér a korábbi nemzedékektől. Olvasási stratégiájuk is jelentős változásokon ment keresztül. A diákok kötetlen beszélgetés során, egy kérdezz-felelek játékban fejthetik ki véleményüket az olvasásról, kulturális szokásaikról, igényeikről.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, könyvtárhasználati ismeretek
Korosztály: 9–12. osztály
kompetencia, csoportmunka

 

Könyves kvíz. Irodalomról közérthetően, játékosan
A diákok a kvíz során számos feladatot oldanak meg: fel kell ismerniük a megfilmesített könyveket és szereplőiket, vagy éppen matematikai műveleteket kell elvégezniük az irodalmi művek címében szereplő számokkal.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: középiskola
Korosztály: 9–12. osztály
Időtartam: 60 perc

 

„KorTÁRS”. Alternatív irodalom óra középiskolásoknak.
A tanulók ismereteket szereznek, érdekességeket tudnak meg a kortárs irodalomról, költészetről és annak legújabb irányzatairól, mint például a Slam Poetry-ről. A közösségi oldalakon terjedő instant verselés mellett terítéken lesznek a haikuk, és a kortárs költők által átírt klasszikusok. Célunk az irodalom iránti érdeklődés felkeltése, kreatív energiák ébresztése a tanulóknál.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, könyvtárhasználat
Korosztály: 9-12. osztály
Időtartam: 90 perc

 

UTAZÁS-ON! Járjuk be a világot régi könyvek és új technikák segítségével!
A diákok a könyvtár régi könyves gyűjteményének útikönyveit, híres felfedezők útinaplóit ismerhetik meg egy AR-kódos (virtuális valóság) digitális kvíz segítségével. A régi és új technika ötvözése során új földrajzi, kulturális, történelmi ismeretekre tehetnek szert a játékosok.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, történelem, földrajz
Korosztály: 9–12. osztály
Időtartam: min. 30 perc, emlékkönyvtári bemutatóval max. 90 perc

 

Autopszia. Nagyban játszunk! Nyomozás a magyar irodalom híres kéziratai és első kiadásai után
A diákok egy QR-kódos játék keretében próbálhatják ki, hogyan boldogulnak a régi nyomtatványok és a híres magyar írók, költők kézírásának olvasásával, az olvasottak értelmezésével.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 9–12. osztály
Időtartam: min. 20 perc, emlékkönyvtári bemutatóval max. 60 perc

 

Emlékkönyvtári bemutató. Évszázadok könyves kincsei a tudás szolgálatában
Az emlékkönyvtári foglalkozások során általános könyv- és kultúrtörténeti bemutatót is tartunk az itt található kincseinkből, de – a pedagógus kérésére – egy-egy tantárgynak, tananyagnak megfelelő (pl. a reformkor irodalma, Bibliák, a kiegyezés időszaka stb.) rendhagyó foglalkozásra is várjuk a diákokat.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, történelem, nyelvek, művészetek
Korosztály: 9–12. osztály
Időtartam: 45–60 perc

 

„Azt a betyárját!” Művelődéstörténeti nyomozás az irodalom segítségével
A foglalkozás során – az egymás után előkerült dokumentumokból, levelekből, körözési plakátokból – folyamatosan kibontakozó betyártörténet tanúi a 19. századi, társadalmon és törvényen kívüli betyárok világával ismerkednek. Az ifjú kutatók a nyomozás végén, a bizonyítékok alapján saját történetük mellett érvelhetnek.
Tantárgy: történelem
Korosztály: 9–10. osztály
Időtartam: 60 perc

 

A szegedi nagyárvíz – 1879. Emlékek, korabeli dokumentumok
A pusztító és áldást hozó Tisza 1879. március 12-én éjjel csaknem teljesen elmosta Szegedet a föld színéről. A város 5.723 házából mindössze 265 maradt meg. A Szeged városképét és várostörténetét jelentősen meghatározó tragédiáról szóló bemutatóóra a Somogyi-könyvtár helyismereti gyűjteményében őrzött, eredeti fényképekre és dokumentumokra épít.
Tantárgy: történelem
Korosztály: 9–10. osztály
Időtartam: 60 perc

 

A helyismereti gyűjtemény a kutatás szolgálatában. A kéziratoktól a nem hagyományos dokumentumokig
A hallgatók betekintést kapnak a helyismereti gyűjtemény állományába, megnézhetik az ott őrzött kéziratokat, fotókat, aprónyomtatványokat, képeslapokat, plakátokat, folyóiratokat.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, történelem, helytörténet
Korosztály: 9–12. osztály
Időtartam: 45–90 perc

 

1848/49 | 1944
Hazafiak
. Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc Szegeden
A rendhagyó várostörténeti óra keretében vetített képes előadással és korabeli dokumentumok bemutatásával emlékezünk meg a szegedi eseményekről.

Légitámadás Szegeden a fotók tükrében.
Az előadás a második világháború szegedi eseményeit ismerteti virtuális könyvtári dokumentumok segítségével.
Tantárgy: történelem
Korosztály: 9–12. osztály
Időtartam: 45–60 perc

 

Robotika. Építsünk és programozzunk együtt robotot!
A foglalkozássorozat keretében a résztvevők bepillantást nyerhetnek a robotprogramozás titkaiba. A kreatív, játékos építést követően grafikus programozást alkalmazva életre keltik a robotokat.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, informatika
Korosztály: 9–12. osztály
Időtartam: 45–60 perc

 

 

A Nagy Francia Enciklopédia. A fények századának monumentális alkotása
A résztvevők megismerkednek a korszakos jelentőségű vállalkozás kalandos történetével, illetve a 18. század könyves szokásaival. Az elhangzottakról játékos formában adnak számot, majd kézbe is vehetik a több száz éves, gazdagon illusztrált enciklopédiaköteteket.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, történelem
Korosztály: 10. osztály
Időtartam: 30–40 perc

 

Kincsek a könyvtárban és a világhálón. A Nyugat és Szeged kapcsolata
A diákok megismerhetik a szűkebb lakóhelyükhöz, városukhoz kötődő írók és költők életútját, munkásságát. A program lehetőséget nyújt a helyismereti gyűjtemény állományából válogatott kéziratok, fotók, aprónyomtatványok, folyóiratok  bemutatására.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, helytörténet
Korosztály: 9-12. osztály
Időtartam: 60–180 perc

 

 

Móra szivarfüstje nyomában. Emlékséta
Irodalmi városnéző sétánk során felkeressük Móra Ferenc szegedi emlékhelyeit, kiemeljük a város szövetéből azokat az épületeket, ahol a jeles író, újságíró, muzeológus, a Somogyi-könyvtár egykori igazgatója megfordult.  
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, helytörténet
Korosztály: 9–12. osztály
Időtartam: 90–120 perc

 

A szecesszió titkai Szegeden. Városismereti séta
A programon a századforduló kimagasló építészeinek – Magyar Ede, Lechner Ödön, Raichl J. Ferenc, Baumhorn Lipót, Kótay Pál – egyedi szépségű, kivételes formakincsű szegedi alkotásait ismerhetik meg a diákok egy könyvtári bemutató vagy egy belvárosi séta keretében.
Tantárgy: rajz, művészettörténet, történelem, helytörténet, irodalom
Korosztály: 9–12. osztály
Időtartam: min. 45 perc, városi sétával és épületbejárással max. 120 perc

 
Verslábaló. Városnéző séta
Irodalmi séta Szeged utcáin költők, írók emlékei nyomában. A séta útvonala és tematikája igény szerint módosítható.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, történelem
Korosztály: 9–12. osztály
Időtartam: 120 perc                 

 

Könyvből e-könyv. Látogatás a Somogyi-könyvtár digitalizálóműhelyében
A résztvevők végigkövethetik a digitalizálás folyamatát a nyomtatott dokumentumoktól az e-dokumentumok megjelenéséig a digitális könyvtárban. Működés közben láthatják a speciális szkennereket és a 3D-s nyomtatót.
Tantárgy: informatika
Korosztály: 9–12. osztály
Időtartam: 45–90 perc

 

QR-kód/játszma. Okosan az okoseszközökkel – digitális keresés
A QR-kód mint új, egyre inkább elterjedt technológia lehetőséget teremt a mobiltelefon és az internet használatának kibővítésére. A foglalkozáson a fiatalok játékos formában, tablet, illetve mobiltelefon használata közben ismerkednek meg a könyvtári katalógusokkal, a könyvekben, folyóiratokban és internetes tartalmakban való kereséssel.
Tantárgy: könyvtárhasználati ismeretek, magyar nyelv és irodalom
Korosztály: 9–12. osztály
Időtartam: 30 perc
A QR-kód/játszmához kidolgozott módszertani segédanyag honlapunkon ingyenesen, regisztráció nélkül elérhető.

Bűntény a könyvtárban. Detektívjáték
A foglalkozás célja, hogy a tanulók egy játékos detektívmunka során feltérképezzék a könyvtár tereit, gyakorlatot szerezzenek a könyvhasználatban, megismerkedjenek a könyvtár szolgáltatásaival, katalógusával.
Tantárgy: magyar nyelv és irodalom, könyvtárhasználati ismeretek
Korosztály: 9–10. osztály
Időtartam: 90 perc

 

Viva la musica. Barangolás a zene birodalmában
A diákok egy rendhagyó énekóra keretében az iskolai anyagot kiegészítő információkat kutatnak fel könyvek, kották és digitális eszközök segítségével.
Tantárgy: ének-zene
Korosztály: 9–12. osztály
Időtartam: 45 perc