Dátum/Időpont
2025. 11. 20. csütörtök
09:00–16:00
Helyszín
Központi könyvtár
Központi könyvtár, Szeged, Dóm tér 1–4.

A szakmai nap lehetőséget kínál, hogy a könyvtári környezetben az irodalom és a digitális technológia összekapcsolásával új pedagógiai módszereket ismerjenek meg a résztvevők.
A program során a könyvtárosok és pedagógusok inspirációt, módszertani ötleteket és kipróbálható eszközöket kapnak a kreatív, élményszerű tanulás támogatásához.
16 különböző foglalkozás várja a résztvevőket, amelyek 4 párhuzamos blokkban zajlanak, és mindegyik más élményt nyújt.
A workshopok sokféle eszközt és módszert kínálnak, változatos témákban és különböző korosztályoknak, így mindenki könnyen találhat kedvére valót – a döntés pedig igazi kihívás lesz.
Regisztrációs díj: 7000 Ft/fő, amely tartalmazza a szakmai programot, az ebédet és a frissítőket.
Regisztráció: https://forms.gle/WTYK1Q7uuBGNPeD26
A rendezvény plakátja és részletes programtáblázat.
Regisztrációt követően kollégáink minden esetben küldenek egy visszaigazoló e-mailt, amelyben a regisztrációs díj befizetésének módjáról is tájékoztatjuk a jelentkezőt. Ha egy munkanapon belül nem kapott visszaigazolást, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot!
Maximális létszám: 60 fő
🗓️ Konferencia – teljes napirend (50 perces workshopok, 4 párhuzamos blokk)
9:45 – 10:00
| Idő | Workshop | Előadó | Megjegyzés | Helyszín |
| 9:45 – 10:00 | Megnyitó, köszöntők, szavalat – közös plenáris rész | Sikaláné Sánta Ildikó; a Szegedi Bárczi Gusztáv EGYMI iskola diákjai |
– | 1. emeleti közösségi tér |
Délelőtt 10:00 – 10:50
| Workshop | Előadó | Eszközök | Helyszín |
| A robotika és más digitális lehetőségek alkalmazása a gyógypedagógiában – kommunikációtól a gondolkodási képességek fejlesztéséig.
A workshop során a résztvevők három oktatási célú robottal ismerkedhetnek meg, valamint két olyan alkalmazással, amely a speciális igényű gyermekek készségeit, képességeit fejleszti |
Mucsiné Erdei Mónika, Szegedi Bárczi Gusztáv EGYMI főigazgató, SZTE JGYPK mesteroktató és munkatársai | Kubo, Intellino okosvonat, Tale-Bot Pro, CBoard beszédindító és Sportmanji program | 1.emelet, zeneszoba |
| Robotika és legenda – Szent Márton története újragondolva A workshop során a résztvevők megismerik, hogyan dolgozható fel Szent Márton legendája a robotika eszközeivel. A néphagyomány és a modern technológia találkozása kreatív, élményalapú tanulási lehetőségeket kínál |
Szekeres-Dancsó Mónika, a Szentesi Városi Könyvtár igazgatója | Edison robotok | 1.emelet, Szeged szerkesztőség |
| Rumini új legénysége: robotok a fedélzeten Egy játékos, kísérletező foglalkozás, ahol Rumini történetei inspirálják a robotikai feladatokat. A résztvevők megtapasztalhatják, hogyan lehet az irodalmat, a kreativitást és a technológiát összekapcsolni egy foglalkozás keretében. |
Piri Ildikó | Artec robotok | 3. emelet, Digilabor |
| Digitális játszótér A résztvevők kötetlen formában kipróbálhatják a robotika és a digitális tanulás különböző eszközeit. Lehet kísérletezni, kérdezni, játszani – célunk, hogy mindenki saját élményen keresztül fedezze fel a digitális technológia tanításban rejlő lehetőségeit. |
Kéri Alexandra, Pajer-Boros Dóra | Digitális tábla, iPad Osmo, VR szemüveg, tabletek + QR kódok, AR kártyák, Quiver színezők, Mtiny robotok | Gyermekkönyvtár |
Délelőtt 11:00 – 11:50
| Workshop | Előadó | Megjegyzés | Helyszín |
| Ugráló békából királyfi? Ha már csak egy ugrás választ el attól, hogy kipróbáld a Scratch programozást, akkor itt a helyed! A workshopon saját békádat építheted és programozhatod, hogy életre keljen és ugráljon, miközben játékosan tanulod a kódolás alapjait. |
Molnár Dániel | Lego Education Spike Prime robotok | 2. emelet, oktatóterem |
| Bolygóközi kalandozás Kalandozz velünk a világűrben! A foglalkozás során a részt vevők megismerkednek a gyermekkönyvtár bolygókról és világűrről szóló könyveivel, ezt követően pedig egy kis robot segítségével mélyíthetik el tudásukat a Naprendszert illetően. |
Benkéné Sándor Barbara | Indi robotautó | 1.emeleti közösségi tér |
| Digitális játszótér A résztvevők kötetlen formában kipróbálhatják a robotika és a digitális tanulás különböző eszközeit. Lehet kísérletezni, kérdezni, játszani – célunk, hogy mindenki saját élményen keresztül fedezze fel a digitális technológia tanításban rejlő lehetőségeit. |
Kovács Bernadett, Kovácsné Tordai Anikó | Digitális tábla, iPad Osmo, VR szemüveg, tabletek + QR kódok, AR kártyák, Quiver színezők, Mtiny robotok | Gyermekkönyvtár |
| Munkácsy nyomában – robotika a könyvtárban A békéscsabai könyvtárban a fiatalok robotok és digitális eszközök segítségével fedezhetik fel Munkácsy művészetét. A workshop célja, hogy játékos, interaktív módon hozzuk közelebb a művészetet és a technológiát. |
Kertész Zoltán – igazgatóhelyettes Békés Megyei Könyvtár, Békéscsaba | Artec robotok | 3. emelet, Digilabor |
12:00 – 13:30 – Ebédszünet – alagsori klub
Délutáni workshopok 13:30 – 14:20
| Workshop | Előadó | Megjegyzés | Helyszín |
| Tervezz 3D-ben
A 3D nyomtatás izgalmas kaland: a résztvevők digitális modellekből saját tárgyakat alkothatnak. |
Jenőfi Gábor | Tinkercad | 3. emelet, Digilabor |
| Tűzokádó mesék – villogó gépek!
Készülj egy varázslatos kalandra! Találkozhatsz a magyar népmesék tűzokádó sárkányával, és együtt élheted át a mese izgalmait. De várj csak… a robotok is csatlakoznak! Velük együtt próbálhatod ki, hogyan kelnek életre a mese szereplői, miközben játékosan fedezed fel a kaland minden pillanatát! |
Korom Katalin | mTiny robotok | Gyermekkönyvtár, Meseszoba |
| Fellőtték a pizsit
Légy te is űrhajós Farkas Bertalan és Kapu Tibor nyomában! Egy papírszínházi mese meghallgatása után bolygóközi küldetés vár rád. Gyűjtsd össze az űrszemetet és tudj meg többet a bolygókról. |
Berkes Anikó, Szentesi Városi Könyvtár | Indi robotautó | 1. emeleti közösségi tér |
| Papírszínház és a könyvtár legkisebb robotja – Ozobot
Egy papírszínházas mese meghallgatása után, közös építés következik majd legóból, valamint a résztvevők kipróbálhatják a könyvtár legkisebb robotját, az Ozobotot. |
Kéri Alexandra, Pajer-Boros Dóra | Lego duplo, lego, ozobotok | 1.emelet, Szeged szerkesztőség |
14:30 – 15:20
| Workshop | Előadó | Megjegyzés | Helyszín |
| Roxforti kalandok
Szállj be a Weasley család megbűvölt kocsijába, járd be a Roxfordi kastély kertjét és szerezd meg az összetevőket a bájitaltan órán kapott feladathoz. |
Vóna Mária | Indi robotautó | Zeneszoba |
| Beporzók – akik nélkül nem lenne élet
Ismerd meg a természet szorgos, kis munkásait! Gyere velünk egy ismeretterjesztő játékokra épülő interaktív foglalkozásra, ahol digitális eszközök segítségével ismerhetjük meg a beporzók csodálatos világát, a méhek életét! |
Benkéné Sándor Barbara | Ozobotok | 3. emelet Digilabor |
| Táncolva robotolni?! Ha már csak egy tánclépés választ el attól, hogy kipróbáld a Scratch programozást, akkor itt a helyed! A workshopon saját táncoló robotodat építheted és programozhatod, hogy életre keljen és mozogjon, miközben játékosan tanulod a kódolás alapjait. |
Molnár Dániel | Lego Education Spike Prime robotok | 2.emelet, oktatóterem |
| Pandás kalandozások
A közlekedési feladatoktól a történetmesélésig mindent fel lehet fedezni ezzel a kis panda robottal! |
Genczinger Ildikó | mTiny robotok | 1.emelet, Szeged szerkesztőség |
Kategóriák:

