2025. november 5., szerda

Katalógus

Hosszabbítás

eKönyvtár

Weboldalaink

Digitális játszótér a könyvtárban – szakmai nap

0
Digitális játszótér a könyvtárban – szakmai nap

Dátum/Időpont
2025. 11. 20. csütörtök
09:00–16:00

Helyszín
Központi könyvtár
Központi könyvtár, Szeged, Dóm tér 1–4.


A szakmai nap lehetőséget kínál, hogy a könyvtári környezetben az irodalom és a digitális technológia összekapcsolásával új pedagógiai módszereket ismerjenek meg a résztvevők.
A program során a könyvtárosok és pedagógusok inspirációt, módszertani ötleteket és kipróbálható eszközöket kapnak a kreatív, élményszerű tanulás támogatásához.
16 különböző foglalkozás várja a résztvevőket, amelyek 4 párhuzamos blokkban zajlanak, és mindegyik más élményt nyújt.
A workshopok sokféle eszközt és módszert kínálnak, változatos témákban és különböző korosztályoknak, így mindenki könnyen találhat kedvére valót – a döntés pedig igazi kihívás lesz.

Regisztrációs díj: 7000 Ft/fő, amely tartalmazza a szakmai programot, az ebédet és a frissítőket.

Regisztráció: https://forms.gle/WTYK1Q7uuBGNPeD26

A rendezvény plakátja és részletes programtáblázat.

Regisztrációt követően kollégáink minden esetben küldenek egy visszaigazoló e-mailt, amelyben a regisztrációs díj befizetésének módjáról is tájékoztatjuk a jelentkezőt. Ha egy munkanapon belül nem kapott visszaigazolást, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot!

Maximális létszám: 60 fő

 

🗓️ Konferencia – teljes napirend (50 perces workshopok, 4 párhuzamos blokk)

9:45 – 10:00

Idő Workshop Előadó Megjegyzés Helyszín
9:45 – 10:00 Megnyitó, köszöntők, szavalat – közös plenáris rész Sikaláné Sánta Ildikó; a
Szegedi Bárczi Gusztáv EGYMI iskola diákjai
1. emeleti közösségi tér

 

Délelőtt 10:00 – 10:50

Workshop Előadó Eszközök Helyszín
A robotika és más digitális lehetőségek alkalmazása a gyógypedagógiában – kommunikációtól a gondolkodási képességek fejlesztéséig.

A workshop során a résztvevők három oktatási célú robottal ismerkedhetnek meg, valamint két olyan alkalmazással, amely a speciális igényű gyermekek készségeit, képességeit fejleszti

Mucsiné Erdei Mónika, Szegedi Bárczi Gusztáv EGYMI főigazgató, SZTE JGYPK mesteroktató és munkatársai Kubo, Intellino okosvonat, Tale-Bot Pro, CBoard beszédindító és Sportmanji program     1.emelet, zeneszoba
Robotika és legenda – Szent Márton története újragondolva
A workshop során a résztvevők megismerik, hogyan dolgozható fel Szent Márton legendája a robotika eszközeivel.
A néphagyomány és a modern technológia találkozása kreatív, élményalapú tanulási lehetőségeket kínál
Szekeres-Dancsó Mónika, a Szentesi Városi Könyvtár igazgatója Edison robotok 1.emelet, Szeged szerkesztőség
Rumini új legénysége: robotok a fedélzeten
Egy játékos, kísérletező foglalkozás, ahol Rumini történetei inspirálják a robotikai feladatokat.
A résztvevők megtapasztalhatják, hogyan lehet az irodalmat, a kreativitást és a technológiát összekapcsolni egy foglalkozás keretében.
Piri Ildikó Artec robotok 3. emelet, Digilabor
Digitális játszótér
A résztvevők kötetlen formában kipróbálhatják a robotika és a digitális tanulás különböző eszközeit.
Lehet kísérletezni, kérdezni, játszani – célunk, hogy mindenki saját élményen keresztül fedezze fel a digitális technológia tanításban rejlő lehetőségeit.
Kéri Alexandra, Pajer-Boros Dóra Digitális tábla, iPad Osmo, VR szemüveg, tabletek + QR kódok, AR kártyák, Quiver színezők, Mtiny robotok Gyermekkönyvtár

 

Délelőtt 11:00 – 11:50

Workshop Előadó Megjegyzés Helyszín
Ugráló békából királyfi?
Ha már csak egy ugrás választ el attól, hogy kipróbáld a Scratch programozást, akkor itt a helyed!
A workshopon saját békádat építheted és programozhatod, hogy életre keljen és ugráljon, miközben játékosan tanulod a kódolás alapjait.
Molnár Dániel Lego Education Spike Prime robotok 2. emelet, oktatóterem
Bolygóközi kalandozás
Kalandozz velünk a világűrben! A foglalkozás során a részt vevők megismerkednek a gyermekkönyvtár bolygókról és világűrről szóló könyveivel, ezt követően pedig egy kis robot segítségével mélyíthetik el tudásukat a Naprendszert illetően.
Benkéné Sándor Barbara Indi robotautó 1.emeleti közösségi tér
Digitális játszótér
A résztvevők kötetlen formában kipróbálhatják a robotika és a digitális tanulás különböző eszközeit.
Lehet kísérletezni, kérdezni, játszani – célunk, hogy mindenki saját élményen keresztül fedezze fel a digitális technológia tanításban rejlő lehetőségeit.
Kovács Bernadett, Kovácsné Tordai Anikó Digitális tábla, iPad Osmo, VR szemüveg, tabletek + QR kódok, AR kártyák, Quiver színezők, Mtiny robotok Gyermekkönyvtár
Munkácsy nyomában – robotika a könyvtárban
A békéscsabai könyvtárban a fiatalok robotok és digitális eszközök segítségével fedezhetik fel Munkácsy művészetét. A workshop célja, hogy játékos, interaktív módon hozzuk közelebb a művészetet és a technológiát.
Kertész Zoltán – igazgatóhelyettes Békés Megyei Könyvtár, Békéscsaba Artec robotok 3. emelet, Digilabor

12:00 – 13:30 – Ebédszünet – alagsori klub

 

Délutáni workshopok 13:30 – 14:20

Workshop Előadó Megjegyzés Helyszín
Tervezz 3D-ben

A 3D nyomtatás izgalmas kaland: a résztvevők digitális modellekből saját tárgyakat alkothatnak.
A workshop során megtapasztalhatod, hogyan válhat a kreatív tervezés valósággá, legyen szó játékfigurákról, hasznos kiegészítőkről vagy akár kicsinyített épületekről.

Jenőfi Gábor Tinkercad 3. emelet, Digilabor
Tűzokádó mesék – villogó gépek!

Készülj egy varázslatos kalandra! Találkozhatsz a magyar népmesék tűzokádó sárkányával, és együtt élheted át a mese izgalmait. De várj csak… a robotok is csatlakoznak! Velük együtt próbálhatod ki, hogyan kelnek életre a mese szereplői, miközben játékosan fedezed fel a kaland minden pillanatát!

Korom Katalin mTiny robotok Gyermekkönyvtár, Meseszoba
Fellőtték a pizsit

Légy te is űrhajós Farkas Bertalan és Kapu Tibor nyomában! Egy papírszínházi mese meghallgatása után bolygóközi küldetés vár rád. Gyűjtsd össze az űrszemetet és tudj meg többet a bolygókról.

Berkes Anikó, Szentesi Városi Könyvtár Indi robotautó 1. emeleti közösségi tér
Papírszínház és a könyvtár legkisebb robotja – Ozobot

Egy papírszínházas mese meghallgatása után, közös építés következik majd legóból, valamint a résztvevők kipróbálhatják a könyvtár legkisebb robotját, az Ozobotot.

Kéri Alexandra, Pajer-Boros Dóra Lego duplo, lego, ozobotok 1.emelet, Szeged szerkesztőség

 

14:30 – 15:20

Workshop Előadó Megjegyzés Helyszín
Roxforti kalandok

Szállj be a Weasley család megbűvölt kocsijába, járd be a Roxfordi kastély kertjét és szerezd meg az összetevőket a bájitaltan órán kapott feladathoz.

Vóna Mária Indi robotautó Zeneszoba
Beporzók – akik nélkül nem lenne élet

Ismerd meg a természet szorgos, kis munkásait! Gyere velünk egy ismeretterjesztő játékokra épülő interaktív foglalkozásra, ahol digitális eszközök segítségével ismerhetjük meg a beporzók csodálatos világát, a méhek életét!

Benkéné Sándor Barbara Ozobotok 3. emelet Digilabor
Táncolva robotolni?!
Ha már csak egy tánclépés választ el attól, hogy kipróbáld a Scratch programozást, akkor itt a helyed! A workshopon saját táncoló robotodat építheted és programozhatod, hogy életre keljen és mozogjon, miközben játékosan tanulod a kódolás alapjait.
Molnár Dániel Lego Education Spike Prime robotok 2.emelet, oktatóterem
Pandás kalandozások

A közlekedési feladatoktól a történetmesélésig mindent fel lehet fedezni ezzel a kis panda robottal!
A workshop során a résztvevők irányítják a robotot, saját történeteket és pályákat alkotnak köré, és játékosan fedezik fel a kódolás és a robotika világát.

Genczinger Ildikó mTiny robotok 1.emelet, Szeged szerkesztőség

 


Kategóriák:

Címkék: