MESÉLŐ-TUDÁS-TÁR (könyvári foglalkozások listája) MESÉLŐ-TUDÁS-TÁR (könyvári foglalkozások listája)

Választható foglalkozások:

Iskolásoknak: Óvodásoknak:
Mesékről
Természetről
Népszokásokról
Tananyagról
Olvasmányokról
A könyvtárról

Népszokások
Évszakok
Mesék, játékok


 

 

 

 

Boszorkányok (1-3. osztály)
A mesékben mind a jó és a rossz boszorkányok megtalálhatók. Ezen a foglalkozáson megvizsgáljuk, milyen ismertető jegyekkel bírnak a boszorkák. A foglalkozás végére ki-ki eldöntheti inkább a jó vagy a rossz banyák táborát erősítené.

Japán népmesék (1-2. osztály)
A Cseresznyevirágzás című mesén keresztül a Japán jelképek, jellegzetességek megbeszélése. Játékos feladatok a kokeshi babákat bemutató könyvekből, majd mesedramatizálás a Mesterhazudozó című népmese alapján.

Kavarodás Tesz-Vesz városban (1-2. osztály)
Richard Scarry kedves figurái segítségével rakunk rendet egy városban. Interaktív játékokkal tanulhatják meg a résztvevők, hogy milyen intézmények, közösségi épületek alkotnak egy várost. Majd megpróbálják közösen lefülelni a két rettenthetetlen mesterdetektívvel, Sárlakival és Halmossal az álruhás bolti szarkát, miközben „rendet raknak” egy „hipermarket” polcain.

Királyi 7 próba (1-3 osztály)
A foglalkozás a gyermekeket a klasszikus mesék birodalmába kalauzolja. Lehetőséget ad átélni a tündérmesék főhőseinek próbatételeit játékos, mozgalmas feladatok segítségével. Megismerteti a lassan feledésbe merülő Andersen, Grimm meséket és a magyar népmeséket a kisiskolásokkal. A játékhoz nem kell ismerniük a történeteket.

A legkisebb fiú (1-2. osztály)
Képzeletjáték: mi lenne, ha te lennél a legkisebb? Milyen tulajdonságai vannak a mesehősöknek? És a résztvevőknek? Milyen legyen az a hős (fiú), akinek aranyalmát adnál? Mit tennél azért, hogy aranyalmát kapj egy királykisasszonytól?

Manómese (1-2. osztály)
Max Bolliger: Manómese : Elgondolkodtató történet az igazi értékekről, döntéseink felelősségéről és a bennünk lakozó varázserőről című mese alapján. Az erdő mélyén (az életünkben) rátalálunk-e az igaz értékekre, látjuk-e a fától az erdőt? Mese meghallgatása, majd eljátszása: hangok felismerése, énekes játék, tárgykeresés memóriajátékkal, utazás képzeletbeli hintón tájékozódási képességek fejlesztésére. A mese tanulságainak megbeszélése, önismeret fejlesztése.

Mentsük meg a királykisasszonyt! (1-2. osztály)
Királylány a lángpalotában című mese meghallgatása. A Meseországba történt utazás után a résztvevők "szerepbe kerülnek". A lányok gyakorlással királykisasszonnyá, a fiúk bátor hősökké válhatnak, így tudnak segíteni a bajba jutott királylányon.

Mesék a tökházikóból (1-3 osztály)
Gyermekkorunk legkedveltebb mesefigurái közé tartozott Bálint Ágnes Mazsolája, a kis zöld disznó. Felejthetetlen élményt tud nyújtani a gyerekeknek a mai napig. A legtöbb gyerek azonosulni tud a kis malackával egyik, vagy másik története kapcsán, hisz nem született még olyan gyermek, aki egyszer-egyszer ne unatkozott volna, ne lett volna csúfolódás tárgya, vagy ne csúfolt volna ki valakit. A foglalkozás játékos keretek között idézi fel Mazsola egyes történeteit.

Mesés Afrikai Szafari (1-3 osztály)
A kisgyermekeket vonzza az ismeretlen, vad Afrika élővilága. De ismerik-e a "fekete kontinens" kultúráját? A foglalkozás során a csoportok egy képzeletbeli szafari segítségével megismerkednek az afrikai népek mesevilágával és a kontinens élővilágának szépirodalmi megjelenítésével.

Mesetarisznya (1-3. osztály)
Egy összekötött tarisznya, batyu olyan tárgyakat rejt, melyek alkalmasak mesék felidézésére. Az egyes mesékhez különböző típusú játékok kapcsolódnak, melyekben a csoport minden tagja részt tud venni: dramatizálás, találós kérdések, kívánsággyűjtés.

Milne: Micimackó (1-3. osztály)
A foglalkozás élvezetes, játékos lehetőséget teremt arra, hogy a gyerekek belépjenek a Százholdas Pagony világába, átéljék az egyes jeleneteket, azonosuljanak a szereplőkkel és problémáikkal. A részvételhez nem szükséges a meseregény ismerete.

Mit főz ki Pettson és Findusz? (1. osztály)
Sven Nordqvist vidám, tréfás meséi egy öregember (Pettson) és egy cica (Findusz) barátságáról, valamint az őket körülvevő emberekről, állatokról szólnak. A foglalkozás során megelevenednek a történetek, melyekhez sok-sok játék kapcsolódik.

Nils Holgersson csodálatos utazása (1-2. osztály)
Izgalmas utazás az arasznyira zsugorodott Nils Holgerssonnal, Mártonnal, a házilúddal és a vadlúd-csapattal. A klasszikus, fergeteges sikereket elért svéd gyermekkönyv játékos feldolgozása során megismerhetik a gyerekek Nils hihetetlen történetét, kalandjait és sok-sok új barátját is.

Nyúl Péter csínyei (1-2. osztály)
Beatrix Potter klasszikus mesekönyve és rajzfigurái elevenednek meg a játék során. Nyúl Péter túlságosan kalandkedvelő és kíváncsi természetű ahhoz, hogy hallgasson édesanyjára és megfogadja intelmeit. Képtelen távol tartani magát Gregor úr kertjétől, melyben oly hívogatóan növekednek a finomabbnál finomabb zöldségek. Komoly próbatétel ellenállni a saláta, a retek, zöldbab csábításának. A mese és a közé ékelt játékok során a gyerekek megpróbálhatnak segíteni a csintalan nyúl úrfinak.

Az Óperenciás tenger (1-2. osztály)
Az Akik ki akarták merni a tengert című meséhez kapcsolódó játékok: tengermerés, halászjáték, a kavics legszebb pillanata, kavicskép készítése kis csoportokban, homokkép készítése egyénileg.

Óriási! (1-2. osztály)
Milyenek az óriások? Kell-e félni tőlük? "Nyomaik" felfedezése a mai világban. Varázsige segítségével törpéből óriások lesznek a gyerekek, megnézhetik, kipróbálhatják, milyen a világ Óriás szemmel. Visszaváltozás gyerekekké, majd "szellemi kötélhúzás"-sal erősíthetik magukat, hogy le tudják győzni a gonosz óriásokat.

Ősz a Nádtengeren (1-2. osztály)
Berg Judit Lengemesék sorozatának az őszhöz kapcsolódó története áll a foglalkozás középpontjában. A gyerekek őszhöz kapcsolódó ismeretei a szereplők kalandjain keresztül mélyülnek el, miközben ők maguk is tevékenyen részt vesznek az eseményekben.

Tavasz a Nádtengeren (1-2. osztály)
Berg Judit Lengemesék sorozatának az tavaszhoz kapcsolódó története áll a foglalkozás középpontjában. A gyerekek tavaszhoz kapcsolódó ismeretei a szereplők kalandjain keresztül mélyülnek el, miközben ők maguk is tevékenyen részt vesznek az eseményekben.

Télkergető hóvirág (1-2. osztály)
Fésüs Éva azonos című meséjének, játékos feldolgozása. A foglalkozáson résztvevő gyerekek segítségével próbálják elűzni a makacs telet az erdő lakói.

Tündérkert (1-3. osztály)
Igazi lányos foglalkozás, merülhet fel mindenkiben a gondolat, mikor a címre pillant. Azonban azok a fiúk is megtalálják a helyüket a játékban, akik szeretik a természetet. Tavasztól őszig kísérhetjük nyomon, mi történik az erdőn, mezőn Nicola Baxter és Christ Vogel meséin keresztül.

Tündérország (1-2. osztály)
Hol élnek a tündérek? Milyen lehet az ő világuk? Tündérek fajtái és kinézetük, tulajdonságaik (ismeretek felelevenítése, rendszerezése.) Nyomukba eredünk, vajon léteznek-e? Ha léteznek, hogyan láthatjuk meg őket?

Vándorok (1-2. osztály)
A népmesék egyik kiemelkedő alakja a vándorlegény. A foglalkozás során a vándorló mesehős archetípusával ismerkedhetnek meg a diákok, játékos mesefeldolgozással. A történethez kapcsolódó ügyességi és logikai feladatok végrehajtásával kísérik el a vándort az útja végéig.

 

Barangoló: Magyarország nevezetes tájai, települései (2-3. osztály)
Végigvesszük a város és a falu jellegzetességeit, majd "megnézzük" a főváros nevezetességeit és a híres látnivalókat Magyarországon.

Könyv - Kártya - Barlang (3-5. osztály)
Játékos ismeretterjesztő foglalkozás a barlangok világáról: barlangok a könyvekben, híres barlangok Magyarországon, a barlangok élővilága.

Legendás Erdély (3-5. osztály)
Ismerkedés Erdély híres tájaival a mondák, legendák segítségével.

Milyen madár? (1-4. osztály)

Mit mesél a természet? (1-2. osztály)
Képesek vagyunk meghallani a természet meséit? Hiszen van meséje a virágoknak, a füveknek, a sünnek, de akár a kőnek, a hidegnek. Máté Angi ízes nyelvezetű meséi segítenek meghallani ezeket, és általuk megláthatjuk a körülöttünk élő csodákat.

Öko-foglalkozás (3-4. osztály)
Környezettudatos gondolkodásra nevelő játékos foglalkozás. Középpontban a környezet valódi védelme, természeti erőforrásaink felelősségteljes, tudatos felhasználása. A játékok nem csak oktató, de egyben általános képességeket fejlesztő eszközök is. A gyerekek kreatív ötletekkel térhetnek haza, hogy miként lehetnek zöldebbek mindennapjaik.

 

Farsangi népszokások (1-4. osztály)
Cibere vajda és Konc király küzdelmével kezdetét veszi a farsang: jelmezes alakoskodások a korosztálynak megfelelően, kisebbeknek egyénileg, mozgás-utánzással, nagyobbaknak kiscsoportokban tréfás történet előadásával, mókás esküvő, jókívánságok, táncos mulatság

Húsvéti népszokások a szélrózsa minden irányából (1-3. osztály)
Játék közben megismertetjük a résztvevőket más európai népek szokásaival, a húsvéti ünnepkörhöz tartozó rituálékkal és hiedelmekkel. Ellátogatunk a londoni lóversenyre, tojást törünk a görögökkel és felelevenítjük a komatál küldés magyar hagyományát.

Márton napi vigasság (1-2. osztály)
Lassan feledésbe merülő ünnepünk egyikével foglalkozunk. Megismerkedünk Szent Márton legendájával majd az ünnephez kapcsolódó népi játékokat, hiedelmeket, szokásokat elevenítünk fel.

Népek karácsonya (3-4. osztály)
Marry Christmas! Frohe Weihnachten! Buone Feste Natalizie! iFeliz Navidad! Gledelig Jul! - mind-mind egyet jelent: közeleg az év vége, itt a karácsony!!! Vajon miként tartják ezt a neves ünnepet a különböző országok népei? A világ egyes pontjait fürkészve játékosan ismerhetik meg a gyerekek az eltérő karácsonyi szokásokat és hagyományokat.

Téli népszokások (1-2. osztály)
A foglalkozás keretét ismeretterjesztő könyvek képei adják. A gyerekek a télhez kapcsolódó magyar hagyományokat (disznóvágás, Luca napja, karácsony) hangokkal, játékokkal, elevenítik fel.

Mindenféléről Betűország ösvényein (4-8. osztály)
Meglátogatjuk Szegeden azokat az emlékhelyeket, ahol Móra Ferenc élt és dolgozott.

Európaiként Japánban (4. osztály)
A résztvevő csoport tagjait egy utazási iroda felkéri, hogy olyan prospektust készítsenek Japánról, amely felkelti az emberek érdeklődését. Nagyon sokféle téma közül választhatnak: szumó, autók, bonsai, origami, ikebana, harci művészetek stb. A gyerekek feladata, hogy az olvasottakat a megfelelő formába öntsék, vagy szóban, vagy több idő esetén képi megjelenésben is.

Gárdonyi Géza nyomában (5-8. osztály)
Felkutatjuk azokat az emlékhelyeket, ahol Gárdonyi szegedi tartózkodása idején lakott és alkotott.

Helyismereti vetélkedő (5-6. osztály)
Kérdések és könyvek segítségével, az előzetes választás szerint, az árvíz előtti vagy az árvíz utáni szegedi érdekességekkel, épületekkel, legendákkal ismerkedhetnek meg a gyerekek.

Illem (2-3. osztály)
Mi a jó és mi a rossz? Honnan tanulhatjuk meg a helyes viselkedést? Mire vonatkoznak az illemszabályok? A bemutatkozáshoz, étkezéshez, ajándékozáshoz kapcsolódó néhány hasznos tudnivaló áttekintése játékos formában.

Játéktanítás (1-8. osztály)
Régi és új csapatjátékokat ismerhet meg az osztály. Ötleteket nyújtunk olyan mozgásos játékokra, amelyek később, akár tantermi keretek közt is újrajátszhatók az iskolában.

K(r)imittud (4-6. osztály)
Betekintünk a bűnüldözés és a felderítés világába, megismerjük a leghíresebb gyerekeknek szóló detektívregényeket.

Könyvről könyvért vetélkedő (2-3. osztály)
Előzetes ismeretet, felkészülést nem igénylő játék könyvekkel, könyvekről előzetes választás szerint a magyar vagy a világirodalomból.

"Könyvtár-foglaló" (3-8. osztály)
Irodalmi játék, melynek során a sokak által kedvelt és játszott Honfoglaló játék elevenedik fel. A gyermekek 2-3 fős csapatokat alkotva próbálhatják elfoglalni a könyvtárosoktól a könyvtárt polcról polcra. A sikeres játékhoz elengedhetetlen a klasszikus és kortárs gyermek és ifjúsági irodalom ismerete, ha ezzel nem rendelkeznek a versenyzők, akkor Fortuna kegyelmébe ajánlhatják magukat, bízva tippjeiben.

Meglepetések, ajándékok készítése ünnepekre (1-4. osztály)
Készüljünk együtt anyák napjára, karácsonyra, húsvétra vagy más ünnepi alkalomra! Egyszerű, de különleges technikákkal érdekes díszek, ajándékok készítése.

Szeged nevezetességei (4-5. osztály)
A résztvevők egy városvédő egyesület tagjai, akik csoportokba szerveződve védelmükbe fogadnak egy-egy szegedi nevezetességet, alkotást (Alsóvárosi templomot, dómot, Dömötör tornyot, szabadalomlevelet, Mikszáth Kálmán árvízi tudósításait) és az értéküket felsorakoztató tényekkel és képekkel próbálják a hallgatóságot meggyőzni annak megóvásáról.

"Vízután járás" (4-8. osztály)
Az 1879-es szegedi nagy árvízhez kapcsolódó, helyismereti foglalkozás. A résztvevők csapatokban, térképpel és feladatlappal a kezükben indulnak felfedező útra Szeged belvárosában. Hogyan tudnak tájékozódni térképpel, jó-e a megfigyelő képességük, tudnak-e csapatban dolgozni? Ettől függ, hogy mennyi idő alatt és milyen sikerrel teljesítik a feladatokat.

Arany János: Toldi (6. osztály)
Az egész foglalkozás egyetlen szerepjáték, egy bírósági tárgyalás, melyben a szerepek végig állandók, a szöveg, adott elemeket (Arany János Toldiját) felhasználva improvizatív. Mivel a gyermekek nem szívesen lépnek negatív hős helyébe, a szerencse dönti el, hogy ki, kit képvisel. A tárgyalás végére mindkét fél „foggal-körömmel” küzd igazáért.

Istenek a görög mitológiából (5-7. osztály)
Játékos formában elevenítjük fel a görög mitológiát. A gyerekek vetélkedő formájában oszthatják meg egymással a helyszínen megszerzett tudást a görög istenekről, kultúráról, az ókori szokásokról és hősökről.

Képtárlat - a honfoglaló magyarok élete (3. és 5-6. osztály)
Eltűntek a magyar őstörténethez kapcsolódó képek a kiállításról. A könyvtárba érkező csoportnak kellene pótolni a hiányt. A foglalkozás során felelevenítjük a Csodaszarvas legendájától a magyar korona megszerzéséig tartó időszak fontosabb mondáit, majd minden csoport állóképet alkotva jeleníti meg az általuk húzott történet szerintük legjellegzetesebb pillanatát.

Kuruc kor (4. osztály)
Hazánk egyik fontos korszakát felölelő foglalkozás során ismert és kevésbé ismert kuruc kori hősökkel ismerkednek meg a tanulók. Előre kiválasztott rövid életrajz alapján kell minél több információt megszerezni róluk. A foglalkozás végén „Ki vagyok én” játékkal derül ki melyik csapat tudott meg legtöbbet a kuruc kor hírességeiről.

Népmesei tudáspróba (4. osztály)
Mit tudnak a tanulók a népmesék típusairól, jellemzőiről és hőseiről játékos "próbák" keretében tehetnek róla bizonyságot.

Nyelvtani játékok (2. osztály)
Parlamentáris keretek között fektetjük le a szabályokat, majd játékos gyakorlatokkal érvényesítjük azokat. Érdemes ismerni: a szóvégi magánhangzók helyesírását, a szótagolás és az elválasztás szabályait, a toldalékok (-t; -ból, -ből, -tól, -től, -ról, -ről ; -ban, -ben, -ba, -be ; -val, -vel) csatolását a szótőhöz.

Nyelvtani játékok (3. osztály)
Parlamentáris keretek között fektetjük le a szabályokat, majd játékos gyakorlatokkal érvényesítjük azokat. Érdemes ismerni: a főneveket és az igéket.

Durrell, Gerald: Léghajóval a világ körül
Útra kelünk a képzeletbeli Bella Donnán, hogy kövessük a 4 kalandor nyomát. Emma útinaplójának feljegyzései alapján próbára tehetik magukat a gyerekek: ki mely állatokat ismerné fel, ha szembejönne vele egy utazás során? (A regény ismerete nem feltétlen szükséges)

Fekete István: Tüskevár
Az események felidézése után játékos, de a regény ismeretét feltételező feladatok követik egymást: kérdés horgászat, madárhangok, madárkórus, idézetek. Fekete István regényében sokat emlegetett fa- és madárfajták gyűjtése a könyvhasználat gyakorlására is lehetőséget teremt.

Fekete István: Vuk
Kreatív feladattal, egy rókaodú rajzolásával kezdődik a csapatok számára a játékos vetélkedő. A résztvevők megmutathatják, mennyire ismerik a történetet, mennyire értik Fekete István gyönyörű természeti képeit, mennyire otthonosan mozognak az állatok világában. Képesek-e hangtalanul, vadász módjára követni a nyomokat, melyek újabb feladatokhoz vezetnek.

Felix Salten: Bambi
A regény feldolgozása során Bambi életének eseményeit a természet ismétlődő körforgásában helyezzük el. Az állatok életén keresztül próbálják a gyerekek megfogalmazni a szabadság – rabság ellentétét, a félelem, rettegés átélését. Salten műve, bár állattörténet, gyermekek számára nehéz olvasmány. Gárdonyi Géza: Egri csillagok

Lázár Ervin: A Négyszögletű Kerek Erdő

Lázár Ervin: A Bölcs Hiánypótló

Lázár Ervin: Szegény Dzsoni és Árnika

Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk
A verkli hangja és a századforduló idején készült fotók segítenek felidézni a történet alaphangulatát. A villámkérdések, szómagyarázatok, a kiáltvány szövege, a csata szabályainak felidézése, lerajzolása pedig a mélyebb megértést segíti elő.

Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön

Könyvtárbemutató foglalkozások (1-8. osztály)
Könyvtárhasználati foglalkozások (3-8.osztály)

 

 

 

 

 

Húsvéti népszokások a szélrózsa minden irányából
Játék közben megismertetjük a résztvevőket más európai népek szokásaival, a húsvéti ünnepkörhöz tartozó rituálékkal és hiedelmekkel. Ellátogatunk a Londoni lóversenyre, tojást törünk a görögökkel és felelevenítjük a komatál küldés magyar hagyományát.

Farsangi népszokások
Cibere vajda és Konc király küzdelmével kezdetét veszi a farsang: jelmezes alakoskodások egyénileg, mozgás-utánzással, ókívánságok, táncos mulatság.

Téli népszokások
A foglalkozás keretét ismeretterjesztő könyvek képei adják. A gyerekek a télhez kapcsolódó magyar hagyományokat (disznóvágás, Luca napja, karácsony) hangokkal, játékokkal, elevenítik fel.

Márton napi vigasság
Lassan feledésbe merülő ünnepünk egyikével foglalkozunk. Megismerkedünk Szent Márton legendájával majd az ünnephez kapcsolódó népi játékokat, hiedelmeket, szokásokat elevenítünk fel.

 

Tél üldöző hóvirág
A kéz és szem koordinációt, kreativitást fejlesztő játékos mesefeldolgozás. Fésüs Éva azonos című meséje alapján a foglalkozáson részvevő gyerekek segítségével próbálják elűzni a makacs telet az erdő lakói.

Barangolás az őszi erdőben Kippkoppal és tipptoppal
A foglalkozás a kisgyermekeknek mutatja be, mi is történik ősszel az erdőben. Mozgásos játékokkal mélyíti el a gyermekekben az információkat. A résztvevőket Kippkopp és Tipptopp történetével kalauzolja el az őszi erdő birodalmába a foglalkozás vezetője. Marék Veronika meséje biztosítja a keretet a játékhoz.

Kisvakond télen
A gyerekek kedvéért felébresztett kisvakondnak el kell magyarázni, hogy milyen a tél, mit lehet akkor csinálni. Vakondtúrásából kiválasztjuk a télen használható tárgyakat. Zdenek Miler: A vakond télen című mese felolvasása után zenével és játékkal idézzük meg a telet, és a mese egyes jeleneteit.

Tavasz - játékkal, mesével
Fésűs Éva Ezüsthegedű című meséjének szereplőit egy gonosz manó elrabolja. A gyerekek érzékszerveiket, elsősorban fülüket használva a nyomára bukkannak. Játékos, a tavaszhoz kapcsolódó feladatokkal kiszabadítják a szivárvány színeit, a tavasz hírnökeit és közösen egy színes képet állítanak össze.

Ősz a Nádtengeren
Berg Judit Lengemesék sorozatának az őszhöz kapcsolódó története áll a foglalkozás középpontjában. A gyerekek őszhöz kapcsolódó ismeretei a szereplők kalandjain keresztül mélyülnek el, miközben ők maguk is tevékenyen részt vesznek az eseményekben.

Tavasz a Nádtengeren
Berg Judit Lengemesék sorozatának az tavaszhoz kapcsolódó története áll a foglalkozás középpontjában. A gyerekek tavaszhoz kapcsolódó ismeretei a szereplők kalandjain keresztül mélyülnek el, miközben ők maguk is tevékenyen részt vesznek az eseményekben.

 

 

Mesebeli vándorok
A népmesék egyik kiemelkedő alakja a vándorlegény. A foglalkozás során a vándorló mesehős archetípusával ismerkedhetnek meg a diákok, játékos mesefeldolgozással. A történethez kapcsolódó ügyességi és logikai feladatok végrehajtásával kísérik el a vándort az útja végéig

Manómese
Max Bolliger: Manómese : Elgondolkodtató történet az igazi értékekről, döntéseink felelősségéről és a bennünk lakozó varázserőről című mese alapján. Az erdő mélyén (az életünkben) rátalálunk-e az igaz értékekre, látjuk-e a fától az erdőt? Mese meghallgatása, majd eljátszása: hangok felismerése, énekes játék, tárgykeresés memóriajátékkal, utazás képzeletbeli hintón tájékozódási képességek fejlesztésére. A mese tanulságainak megbeszélése, önismeret fejlesztése.

Mesél az erdő
Tony Wolf mesesorozatának könyveiből "elővarázsolódnak" a szereplők és életre kelnek a mesék.

Kavarodás Tesz-Vesz városban
Richard Scarry kedves figurái segítségével rakunk rendet egy városban. Interaktív játékokkal tanulhatják meg a résztvevők, hogy milyen intézmények, közösségi épületek alkotnak egy várost. Majd megpróbálják közösen lefülelni a két rettenthetetlen mesterdetektívvel, Sárlakival és Halmossal az álruhás bolti szarkát, miközben „rendet raknak” egy „hipermarket” polcain.

A világ leggazdagabb verebe

Bogyó és Babóca a jelmezbálban
Mese és játék Bartos Erika fenti mesekönyve alapján.

Hófehér karácsony
Mészöly Ágnes kedves karácsonyi történetének részletei hangoznak el, majd párosító, sorrendbe rendező rakosgatós feladatok kapcsolódnak hozzá.

Az úgy volt
Janikovszky Éva legkisebbeknek íródott történeteiből hangzanak el részletek. A történetekhez kapcsolódóan, felgöngyöljük a családfát, ki kinek a kicsodája, gyakoroljuk a hátrafelé sétálást, hogy senki ne essen orra „ha felnőtt lesz”. Megtanulunk „szépen felelni, ha kérdeznek”. Az foglalkozás végére igazán elmondhatják a résztvevők, hogy „Velem mindig történik valami”.

Március 15.

Kapcsolat Kapcsolat

Mesélő Tudás-tár

A Somogyi-könyvtár Gyermekkönyvtárának foglalkozásajánlata általános iskolások és óvodások számára.
A csoportos foglakozásokra előzetes időpont egyeztetés szükséges az alábbi elérhetőségeken: Somogyi-könyvtár Szeged, Dóm tér 1-4. 62-425-525/137-es melléken vagy emailben.